Czas refleksji

Wczoraj przeżywaliśmy święto Wszystkich Świętych. Jest to dzień, w który prosi się świętych poprzez modlitwę o wstawiennictwo za zmarłych. 
Dziś natomiast przypada Dzień Zaduszny. W tym dniu modlimy się o zbawienie dusz wszystkich zmarłych. 
 



Właśnie w te dni nawiedzamy groby naszych bliskich. Jest to czas refleksji. Zawsze w te dni szczególnie rozmyślam nad kruchością ludzkiego życia. Nad jego sensem.
Przypominam sobie, jak bardzo mi brakuje dziadka. W myślach niczym film widzę wszystkie chwile, które z nim spędziłem w dzieciństwie.  Nie ma go już ze mną prawie 15 lat. Ale nie zapomniałem o nim. Nie zapomnę.

Pogoda w tym roku nie dopisała. Deszcz, błoto. To utrudniało.
Na drogach nie brakowało też pijanych kierowców. Taki wczoraj w nocy mi wyjechał. Poruszał się całą szerokością ulicy. Przyspieszał i nagle hamował. Nie wiedziałem co robić, czy wyprzedzać. Postanowiłem zwolnić, zachować odstęp i pozwolić mu odjechać. Niestety nie miałem możliwości powiadomienia policji. Kilka kilometrów dalej, został zatrzymany przez patrol. 


Przepraszam za nie zbyt dobrą jakość wpisu. Jestem trochę zmęczony tymi wyjazdami, a chciałem coś dodać właśnie na temat tych dni.

Dobranoc:)
 




Komentarze

  1. Piękne zdjęcia.. Osobiście uważam, że ten czas jakim są te dwa dni tj 1. i 2. listopada są najpiękniejszymi dniami w roku.. To dni, kiedy uświadamiamy sobie, że nic nie jest dane nam na zawsze, że to co mamy jest tylko "na chwilę".. Post bardzo klimatyczny, zmusza do refleksji..

    OdpowiedzUsuń
  2. Smutne te dni. Pełne refleksji i zadumy. Jednak pamięć o bliskich powinna być codziennie, nie tylko jeden dzień w roku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że należy pamiętać o nich codziennie. Ale w te dni szczególnie jest to ważne.

      Usuń
  3. Niestety przy wolnych dniach na drogach pojawiają się pijani kierowcy. Przy takim najlepiej zachować się tak jak Ty, bo nigdy nie wiadomo, co takiemu do łba strzeli. Dobrze, że zatrzymała go policja. Co do zdjęć, to jak zwykle są świetne! :)

    Pozdrawiam
    by-venvs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,masz całkowitą rację,listopad (zwłaszcza 1 i 2) to czas refleksji nad ludzkim życiem.Ja odwiedzając groby najbliższych zawsze uświadamiam sobie,że należy skupić się na wieczności a więc żyć tak,aby osiągnąć szczęście wieczne.Bo jak wszyscy wiedzą,ani bogactw,ani tytułów się do grobu nie zabierze wobec śmierci wszyscy jesteśmy równi.Cóż zatem pozostało -tylko pięknie żyć by dostąpić kiedyś prawdziwego szczęścia. Zdjęcia piękne,nastrajają do przemyśleń.Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie napisałaś :).
      Do grobu niczego nie zabierzemy.
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Są to smutne dni, ale dające wiele do myślenia. Ja jestem w UK ale bardzo żałuje że nie mogłam i do tej pory nie mogę pójść na groby bliskich osób, ale też na groby żołnierzy, którzy oddali życie za kraj, który ciagle się rozwija i walczy.
    Obserwuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami trzeba się pogodzić z przeciwnościami. Najważniejsza jest pamięć o bliskich. Fajnie wiedzieć, że nosisz również w sercu poległych żołnierzy, którzy walczyli o nasz kraj!

      Usuń
  7. też zawsze tego dnia nachodzi mnie taka refleksja
    myślę też o osobach zmarłych, wspominam wspólnie spędzone z nimi chwile
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Miłego dnia! :)

Popularne posty z tego bloga

***(Życie to rzeka)

Ruiny zamku w Bychawie #1